Portrett: klinikkansvarlig Kenneth

Stilling: Klinikkansvarlig på Dyrenes Venn Lambertseter
Store eller små dyr? Om jeg må velge tror jeg det må bli store dyr.
Hund eller katt? Det må nok bli hund, selv om jeg har hatt flere katter tidligere.
Favorittrase? Favorittrasen min er Jaktcocker når det kommer til hund, siden det er det jeg selv har. Mange kjenner Kira fra Tveita da hun alltid er med på jobb, men som meg så skifter Kira også klinikk fra Dyrenes Venn Tveita, til Dyrenes Venn Lambertseter.
Hobby? På fritiden bruker jeg mye tid med hunden min. Om høsten er det jakt og skogen som kaller. Det er viktig for meg at Kira får utløp for instinktene sine, og brukes for det hun er ment for. Samtidig er følelsen av godt samarbeid mellom eier og hund noe helt spesielt.

Fortell litt om din erfaring? Min første og eneste jobb før jeg begynte i Dyrenes Venn var i en dyrebutikk på Lambertseter. Jeg trivdes veldig godt i den type jobb, men men etter 7 år følte jeg det var på tide med nye utfordringer. Jeg ønsket å fortsette med kundebehandling relatert til dyrehold, da jeg trivdes godt med det. Derfor sendte jeg en søknad til Dyrenes Venn Tveita, og ble resepsjonist der. Læringskurven fra resepsjonist til klinikkansvarlig har vært bratt, og jeg har på de tre årene jeg har jobbet her fått vært med på det meste av det vi tilbyr i Dyrenes Venn. Erfaringen jeg har fått til nå gjør meg enda mer sulten til å utvikle både Dyrenes Venn, og hjelpe folk med dyreholdet.

Hvordan er en typisk arbeidsdag for deg? En typisk hverdag er vanskelig å beskrive når hver dag er så variert. Jeg gjør alt fra å snakke med kunder til å bistå behandlinger. Jeg syns det er morsomt å hjelpe veterinærene, men det store for meg er å nå ut til kundene våre. Vi har veldig mange hyggelige og faste kunder. En arbeidshverdag kan se slik ut: jeg møter opp tidlig for å gjøre klar klinikken til åpning, rydder og ordner. Deretter finner jeg ut hvilke pasienter som kommer, og forbereder til timene. Deretter besvares telefoner, mail og kunder. Samtidig som jeg gjør alt dette, er det alltids en pasient som trenger litt ekstra oppmerksomhet, så da gir jeg det. Det er utrolig givende å jobbe med så mye ulikt, alt fra tannrens til veldig syke dyr. Dagene går ekstremt fort! 

Hvor ligger ditt fokus som klinikkansvarlig for Dyrenes venn Lambertseter? Jeg har et stort ønske om at alle skal ha det bra, både ansatte, pasienter og kunder. At ansatte har det de trenger, at pasienten har det de trenger og at maskineriet fungerer. Mitt fokus er på kundebehandling, og at våre kunder skal være fornøyde etter et besøk hos oss.

Hva syns du om den nye klinikken? Jeg syns klinikken vår på Lambertseter er helt suveren. Vi ligger plassert på den gamle delen av Lambertseter senter, som gjør at vi er i nærheten av mange andre tjenester. Det gjør det lettere for kunden når de må levere fra seg dyret, da de for eksempel kan sitte og vente rett over gaten med en kaffe og en matbit. Apoteket finnes også rett utenfor døren til Dyrenes venn Lambertseter, ja – vi har til og med treningssenter rett utenfor. Klinikken er stor med fire konsultasjonsrom. Vi har et godt tilbud innenfor tannbehandling og kirurgi, fôr fra Royal Canin og Hills, og stor plass for kunden dersom de ønsker å vente i resepsjonen vår. Jeg er veldig fornøyd, og gleder meg over kundene som kommer på time hos oss.

Hvorfor Dyrenes venn? Vi får mange positive tilbakemeldinger på de gode prisene våre og den gode servicen. Vi er en kjede som fokuserer på veterinærtjenester til riktig pris, som vil si at det trenger ikke å være dyrt å ha dyr og dra til veterinæren. Det åpner en terskel for å ta dyret ditt til veterinær uten frykten for regningen etterpå. Dyrenes venn skal være best på pris, kvalitet og kompetanse. Jeg tror også vi hjelper en del som ikke kunne fått hjelp med dyrene sine ellers.